U bent hier: Home » Behandelingen » Operaties » Rug

Operaties aan de rug

Gipsbehandeling bij vergroeiing van borstwervels (ziekte van Scheuermann)

De ziekte van Scheuermann is een groeistoornis van meerdere borstwervels waardoor een kromming ontstaat in het bovenste gedeelte van de rug.

Corrigeren van scoliose bij kinderen

Scoliose is een zijwaartse verdraaiing van de wervelkolom (Scoliose betekent in het Grieks verkromming). Bij een operatie wordt de wervelkolom zo recht mogelijk gemaakt.

Corrigeren van scoliose bij volwassenen

Vastzetten van rugwervels (spondylodese)

Spondylodese is een operatie waarbij twee of meerdere lendewervels worden vastgezet. Een spondylodese van lendewervels heet een lumbale spondylodese.

Verwijderen van botwoekeringen in de rug

Een beknelde zenuw in de rug kan leiden tot pijnklachten in de onderrug zelf en uitstralingspijn naar de benen.

Verwijderen platen, pennen, schroeven uit de rug

Binnenkort komt u naar de Sint Maartenskliniek voor een operatie om het Osteosynthese materiaal uit uw rug te verwijderen.

Weghalen van een hernia

Een hernia is een uitstulping van een tussenwervelschijf. Door een herniotomie (verwijdering van de uitstulping) komt de beknelde zenuw vrij en verminderen of verdwijnen de pijnklachten.