U bent hier: Home » Behandelingen » Voetgebied

Voetgebied

Artritis Psoriatica

Artritis psoriatica is een chronische gewrichtsontsteking in combinatie met huid- en/of nagelpsoriasis.

Functiegerichte therapie posttraumatische dystrofie / CRPS

Sinds februari 2007 is de Sint Maartenskliniek gestart met functiegerichte therapie bij het Complex Regionaal Pijn Syndroom type I (CRPS-I).

Reumatoïde Artritis (RA)

Reumatoïde Artritis (RA) is een chronische ziekte met als belangrijkste kenmerk ontstekingen in gewrichten. Zo'n ontsteking ontstaat doordat het eigen afweersysteem de gewrichten aanvalt. Het is een zogenaamde auto-immuunziekte.

Achillespeesontsteking

Een  ontsteking van de achillespees is een typische overbelastingsblessure. Zo'n ontsteking ontstaat in het gebied tussen het hielbeen tot circa 10 centimeter daarboven.

Echografie

Echografie is een onderzoek waarbij met behulp van hoogfrequente geluidsgolven een afbeelding wordt gemaakt van het lichaam.

Enkelverzwikking

Bij een enkelverzwikking zijn de banden rondom de enkel uitgerekt of gescheurd. Naast pijnklachten kan de enkel hierdoor gaan zwellen. De behandeling bestaat vooral uit het koelen van de enkel. Het Sport Medisch Centrum Papendal kan advies geven om het risico op verzwikking te verkleinen.

Marcaïnisatie van een gewricht

Een marcaïnisatie is een onderzoek waarbij een verdovende vloeistof in een gewricht wordt geïnjecteerd.

Het vervangen van het enkelgewricht

Uw aangedane enkelgewricht wordt vervangen door een enkelprothese. De enkel is het gewricht tussen het onderbeen en de voet, ook wel het bovenste spronggewricht.

Standsverandering van de grote teen

U heeft een scheefstand van de grote teen (hallux valgus). Door deze scheefstand gaat de binnenkant van de voet steeds meer uitsteken en ontstaat er een soms pijnlijke knok.

Vallen Verleden Tijd: valtraining voor ouderen

Die vervelende scheve stoeptegels, natte bladeren in het bos, net iets te gehaast de trap af. Zowel binnen- als buitenhuis zijn er veel situaties waarbij u lelijk kunt vallen en verwondingen kunt oplopen.

Verwijdering platen, pennen, schroeven uit de voet

U wordt geopereerd om de plaat/pen en/of de schroeven uit uw knie, onderbeen of voet te verwijderen.

Operatie van de voorvoet

Er zijn verschillende redenen waarom u een operatie aan de voorvoet moet ondergaan. Bijvoorbeeld:

• een klauwstand van de tenen
  • een scheefstand van de grote teen
  • slijtage van de grote teen