U bent hier: Home » Behandelingen » Heupgebied

Heupgebied

Artrose

Artrose (artrosis deformans), is verlies van de hoeveelheid en vermindering van de kwaliteit van gewrichtskraakbeen.

Artrografie

Bij artrografie wordt door de radioloog contrastvloeistof in het gewricht ingespoten.

Echografie

Echografie is een onderzoek waarbij met behulp van hoogfrequente geluidsgolven een afbeelding wordt gemaakt van het lichaam.

Nieuwe heup

Bij een totale heupoperatie worden heupkop en heupkom vervangen door een prothese. Dit gebeurt meestal omdat de heup versleten is.

Onderzoek ontstoken slijmbeurs van de heup

Radiologisch onderzoek om te kijken of pijnklachten in de heup veroorzaakt worden door een ontstoken slijmbeurs.

Standsverandering van de heup (triple osteotomie)

Als door heupdysplasie het heupgewricht niet voldoende is ontwikkeld, kan de heup slijten (artrose) en pijnklachten geven.

Standverandering van de heupkop

Een intertrochantere osteotomie (standverandering heupkop) corrigeert een standsafwijking van de heupkop t.o.v. de heupkom.

Vergroten van de heupkom

U heeft van de arts gehoord dat u een Pandakplastiek ofwel vergroting van de heupkop zult ondergaan.

Verwijderen platen, pennen, schroeven uit de heup

Binnenkort komt u naar de Sint Maartenskliniek om de plaat/pen n/of de schroeven uit uw heup te verwijderen.