U bent hier: Home » Over de Maartenskliniek » Heeft u een klacht?

Heeft u een klacht?

Als u ergens niet tevreden over bent en u heeft een klacht, dan horen wij dat graag. Alleen dan kunnen wij, samen met u, het probleem oplossen en onze dienstverlening verbeteren. U kunt uw klacht het beste bespreken met degene over wie uw klacht gaat. Dit kan elke zorgverlener of medewerker van ons ziekenhuis zijn. Met deze persoon kunt u bespreken wat volgens u is misgegaan en wat u samen kunt doen om het op te lossen.

De Patiëntencontactpersoon

Mocht het rechtstreeks bespreken van uw klacht niet leiden tot de gewenste oplossing, dan kunt u contact opnemen met de patiëntencontactpersoon van het ziekenhuis. De patiëntencontactpersoon bemiddelt bij een gesprek tussen u en de betrokken zorgverlener en stelt zich onafhankelijk op. Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld en de patiëntencontactpersoon onderneemt actie wanneer u daarvoor toestemming geeft. U kunt op verschillende manieren in contact komen met onze patiëntencontactpersoon:

Lukt het niet om de onvrede of klacht met de patiëntencontactpersoon naar wens af te handelen, dan kunt u een oordeel vragen aan de Raad van Bestuur, door een brief te sturen aan de onafhankelijke Klachtenonderzoekscommissie. Deze onderzoekscommissie adviseert de Raad van Bestuur hierin.
Mocht ook dat niet tot tevredenheid leiden dan kunt u met uw klacht naar de externe geschillencommissie.

Wanneer u een schadevergoeding wilt aanvragen omdat u vindt dat u schade hebt geleden door bijvoorbeeld een medische handeling, dan kunt u een brief sturen naar onze Raad van Bestuur.

Meer weten?

Bekijk hier onze klachtenregeling.

| Share