Menu

Hoe verwijs ik een patiënt?

Hoe u het best naar ons verwijzen leest u hieronder.
Is er sprake van spoed? Neem dan  eerst telefonisch contact met ons op!

ZorgDomein
Wij maken gebruik van ZorgDomein om de verwijzingen efficiënt, veilig en snel te kunnen verwerken. Uw verwijzingen ontvangen wij graag via deze weg.

Ons aanbod vindt u onder ZorgDomein via Medisch Specialisme / Orthopedie, Reumatologie of Revalidatie. Het aanbod is zichtbaar onder onze verschillende locaties: Nijmegen, Woerden, Boxmeer, Geldrop en Panningen.
Bij  het Loop Expertise Centrum kunnen patiënten alleen terecht  door een verwijzing via (Sint Maartenskliniek) medisch specialisten. U kunt naar deze afdeling niet direct verwijzen.

Bij ons Pijnbehandelcentrum (PBC) is alléén directe verwijzing door de HA mogelijk voor bij het PBC bekende patiënten, met dezelfde klacht. Aanmelding kan in dit geval alleen via pijnbehandelcentrum@maartenskliniek.nl of post (niet via zorgdomein).
Bij het PBC bekende patiënten met nieuwe klachten en nieuwe patiënten kunnen alléén terecht door een verwijzing van hun medisch specialist (Sint Maartenskliniek of extern). U kunt hiervoor niet direct verwijzen.

Wij hebben voor u een handige verwijshulp ‘Complexe Orthopedie’ gemaakt. Wanneer is het zinvol om naar de Sint Maartenskliniek te verwijzen?

Het verwijzingsproces

Wij verzoeken u een duidelijke vraagstelling met diagnose en bijhorende verslagen als bijlage toe te voegen aan de verwijzing.
Alle verwijzingen worden eerst getrieerd, hiervoor sturen  wij eventueel een aanvullende vragenlijst naar patiënt en/of laten we medisch verslagen opvragen.

Afspraak met patiënt
Voor Orthopedie, Reumatologie (alle locatie m.u.v. Woerden) en Revalidatie, plannen wij in overleg met  patiënt een afspraak op één van onze locaties (Nijmegen, Boxmeer of Woerden) op basis van aard van de klachten, beschikbaarheid specialisten en reisafstand.

Voor de Reumatologie afspraken in Woerden belt de patiënt zelf naar de poli voor het maken van een afspraak.


Digitale terugkoppeling
Na bezoek van een patiënt aan de Sint Maartenskliniek krijgt u van ons een digitaal verslag via Edifact. Werkt dit bij u niet? Kijk hier wat u kunt doen om dit op te lossen.