Zelfchecker bij klachten aan een knieprothese

Stel: u heeft klachten aan uw knieprothese. Hartstikke vervelend. Misschien vraagt u zich af of dit 'normaal' is. Of dat het juist reden is om medische hulp te zoeken. Deze handige zelfchecker biedt uitkomst. Vul de vragen in en binnen enkele minuten weet u wat in uw situatie verstandig is.

Doe de test

Beantwoord de vragen en ontvang direct ons advies.
Let op: we geven een advies op basis van de antwoorden die u invult. Neem bij twijfel altijd contact op met uw arts.

Heeft u mogelijk een infectie aan uw prothese (lekkende wond, roodheid, warm aanvoelen, koorts) vul dan niet de test in en neem direct contact op met uw arts.

Vraag 1/9

Heeft u een knieprothese?

Hoe lang heeft u deze prothese?

Hoeveel pijn ervaart u aan uw knieprothese bij beweging?

pain score smiley

Geen pijn

Nauwelijks pijn

Zeer milde pijn

Milde pijn

Matige pijn

Redelijk veel pijn

Veel pijn

Hevige pijn

Zeer hevige pijn

Extreem hevige pijn

Onhoudbare pijn

Heeft u last van stijfheid aan uw knieprothese?

Heeft u last van een onstabiel gevoel in uw knie?

Heeft u het idee dat de stand van uw knieprothese-been fors anders is dan uw andere been?

Beperkt uw prothese u in uw dagelijks leven?

Hoe lang kunt u lopen tot dat de pijn of het ongemak aan uw knie te erg wordt?

Neem contact op met uw (huis-)arts

Het lijkt er op dat uw knieprothese-klachten uw dagelijks leven beïnvloeden. Indien de prothese langer dan een jaar geleden geplaatst is en uw arts kan u niet verder helpen, kunt u hem/haar vragen om een second opinion bij de Sint Maartenskliniek.

Indien de operatie korter dan een jaar geleden is, raden we u aan om eerst naar uw eigen arts terug te gaan. Hij/zij kent uw situatie het best en kan u hopelijk verder helpen.

Indien u mogelijk een infectie aan uw prothese heeft (een lekkende wond, roodheid, warm aanvoelen, koorts) neem dan direct contact op met uw arts.

Houd uw klachten in de gaten

De klachten aan uw knieprothese lijken niet direct een reden om u zorgen te hoeven maken. Mochten de klachten aanhouden, ga dan in overleg met uw (huis)arts.

Let op: in het eerste jaar na het plaatsen van uw prothese verwijzen we u voor vragen naar uw eigen behandeld arts. Wij kunnen u dan nog niet helpen.

Meer lezen over klachten aan een knieprothese