Wij helpen u graag met uw vraag over mijnmaartenskliniek. Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.
-
Ik heb een vraag over de app-versie van mijnmaartenskliniek.
- Ik heb een vraag over veiligheid en privacy
- Ik heb een overige vraag
Staat uw vraag er niet tussen of wilt u graag contact? Mail dan naar [email protected]. Vermeld daarbij dat u een vraag over mijnmaartenskliniek. Dan zetten zij de vraag intern door en komen we zo snel mogelijk bij u terug met een antwoord.
mijnmaartenskliniek wordt vernieuwd
Per 31 januari krijgt ons patiëntenportaal een nieuwe look. Veel blijft het zelfde. Maar dit betekent ook dat er misschien wat dingen anders zullen werken dan u gewend bent. Maar geen zorgen we helpen u graag op weg. Meer informatie hierover vindt u hier.
Over mijnmaartenskliniek
Het patienteportaal mijnmaartenskliniek is een online portaal waarin u informatie kunt vinden over uw zorg, zoals afspraken, medische gegevens, en informatie over uw behandeling.
Via mijnmaartenskliniek heeft u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. U kunt bijvoorbeeld uw geplande afspraken bekijken, uw uitslagen inzien, uw contactgegevens wijzigen en toestemmingen verlenen.
U kunt steeds meer zaken in mijnmaartenskliniek terug vinden en regelen.
Wij als Maartenskliniek communiceren bij voorkeur digitaal met onze patiënten, dit doen wij omdat we veiligheid, duurzaamheid en eigen regie over uw zorg belangrijke pijlers vinden.
Om gebruik te kunnen maken van ons patiëntenportaal moet u patiënt zijn bij de Sint Maartenskliniek.
Wij vinden het belangrijk dat we juiste, actuele contactgegevens van u hebben. Dit zorgt ervoor dat berichten van ons goed aankomen. Daarnaast kunt u ook uw voorkeuren in het contact aangeven. De volgende gegevens kunt u zelf aanpassen:
- e-mailadres
- telefoonnummers. U kunt meerdere telefoonnummers aan ons doorgeven.
- voorkeur voor op welk telefoonnummer u SMS-berichten van ons wilt ontvangen.
- voorkeur voor hoe u aangesproken wilt worden (bijvoorbeeld met uw meisjesnaam of dubbele achternaam)
Wilt u controleren of uw gegevens nog kloppen? Dit kan als u bent ingelogd op het tabblad 'Persoonsgegevens'. U ziet daar de gegevens die kunnen worden bewerkt. Uw naw-gegevens kunnen wij niet wijzigen, dit kan alleen via de gemeente.
Uiteraard kunnen wij u niet verplichten om mijnmaartenskliniek te gebruiken. Het is wel ontzettend handig om dit te doen. Zeker omdat de Maartenskliniek als eerste digitaal communiceert met haar patiënten. We raden het u ten zeerste aan om hier wel gebruik van te maken.
Mijnmaartenskliniek werkt op computers, tablets en smartphones. Zorg dat u een recente browser of besturingssysteem gebruikt.
Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Neem contact met ons op via het contactformulier als het probleem zich blijft voordoen. Benoem duidelijk dat het gaat om een probleem met mijnmaartenskliniek.
Toegang tot mijnmaartenskliniek
In mijnmaartenskliniek staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen als u patiënt bij ons bent en u gebruikmaakt van DigiD.
U heeft volledige toegang tot mijnmaartenskliniek als uw BSN-nummer is gecontroleerd aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs. Dit gebeurt meestal vóór uw eerste afspraak in de Sint Maartenskliniek. Heeft u nog geen volledige toegang, dan kunt u uw legitimatiebewijs bij een volgend bezoek aan één van onze locaties laten controleren bij de receptie bij de hoofdingang.
U kunt inloggen via DigiD, met uw DigiD inloggegevens.
U heeft een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon nodig in combinatie met een werkende internetverbinding om mijnmaartenskliniek te kunnen bekijken.
Daarnaast heeft u een DigiD met sms-controle of de DigiD app nodig en een telefoon om de sms van DigiD te ontvangen of DigiD app te gebruiken.
U heeft een DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Deze kunt u aanvragen via http://www.digid.nl/aanvragen.
De website http://www.digid.nl biedt uitgebreide informatie over het gebruik van DigiD.
Wilt u meer uitleg over DigiD? Op de website van Steffie vindt u stap-voor-stap uitleg over het aanvragen en gebruiken van DigiD, in meerdere talen. U kunt er ook oefenen met inloggen.
Lukt het niet om in te loggen met DigiD? Ga dan naar de website van DigiD voor hulp.
Krijgt u een foutmelding van mijnmaartenskliniek? De gegevens kunnen wegens een technisch probleem tijdelijk niet worden opgehaald. We proberen dit met spoed op te lossen. Probeer het later nog een keer. Blijft deze melding zich voordoen? Neem dan contact op door te mailen naar [email protected] en vermeld hierbij duidelijk dat u een vraag heeft over mijnmaartenskliniek. Onze collega's zetten uw vraag dan intern door.
Om in te loggen op mijnmaartenskliniek heeft uw kind een eigen DigiD nodig.
Als uw kind nog niet over een eigen DigiD beschikt, kunt u deze aanvragen. Dit doet u via https://digid.nl/aanvragen. Houd het burgerservicenummer van uw kind bij de hand.
Krijgt u de melding 'Er is iets misgegaan bij het ophalen van uw gegevens, probeer het later opnieuw'? De gegevens kunnen wegens een technisch probleem tijdelijk niet worden opgehaald. We proberen dit met spoed op te lossen. Probeer het later nog een keer. Blijft deze melding zich voordoen? Neem dan contact op door te mailen naar [email protected] vermeld hierbij duidelijk dat u een vraag heeft over mijnmaartenskliniek. Zij zetten uw vraag dan intern door.
De meest gebruikte browsers worden door mijnmaartenskliniek ondersteund. Oudere versies van Internet Explorer kunnen voor problemen bij het laden van het portaal zorgen.
Ja, de mijnmaartenskliniek is te downloaden via de Play Store en via de App Store op iOS apparaten.
Eerste keer inloggen op webbrowser
Wat belangrijk is om te weten is dat er een DigiD verificatie nodig is bij de eerste keer inloggen. Als u deze verificatie heeft doorlopen, ontvangt u iedere keer dat u wilt inloggen een code via e-mail. Het is nog niet mogelijk om rechtstreeks op de app met DigiD in te loggen.
De inhoud van mijnmaartenskliniek
In mijnmaartenskliniek vindt u verschillende informatie die te maken heeft met uw behandeling zoals bijvoorbeeld:
- Afspraken
- Medisch dossier
- Uitslagen en onderzoeken
- Informatie over uw behandeling
- Informatie over uw medicijnen
U kunt sommige gegevens, zoals uw huisarts of emailadres, zelf aanpassen. Voor medische gegevens moet je contact opnemen met je zorgverlener.
U ontvangt notificaties via e-mail als er nieuwe informatie is toegevoegd in mijnmaartenskliniek. Er staat in deze e-mail nooit een klikbare link, vanwege privacy. U kunt inloggen op mijnmaartenskliniek om de nieuwe meldingen te zien.
In mijnmaartenskliniek vindt u een sectie met 'nieuw in uw dossier' waar alle nieuwe meldingen zichtbaar zijn.
De uitslagen worden besproken tijdens de volgende afspraak met uw behandelaar.
Ja, bij een aantal afdelingen in de Sint Maartenskliniek kunt u zelf een afspraak plannen. Dit kan bij:
- Reumatologie
- Revalidatie
- Pijnbehandelcentrum
Bij de overige afdelingen kunt u helaas nu nog geen afspraken inplannen. Dit hopen wij zo snel mogelijk te kunnen regelen.
Ga naar de sectie 'afspraken' in mijnmaartenskliniek en volg de stappen om een afspraak te maken of te wijzigen.
U kunt (nog) geen vragen stellen via het Elektronisch Patiëntendossier. Hiervoor verwijzen wij u naar het contactformulier op onze website.
Ja, bij een aantal afdelingen in de Sint Maartenskliniek kunt u zelf een afspraak annuleren. Dit kan bij: Reumatologie, Revalidatie en het Pijnbehandelcentrum. Bij de overige afdelingen helaas nu nog niet. Dit hopen wij zo snel mogelijk te kunnen regelen.
Ja, in mijnmaartenskliniek vindt u ook alle medicijnen die uw arts heeft voorgeschreven.
Ja, u kunt als reumapatiënt herhaalrecepten aanvragen via de app Zorgdoc in mijnmaartenskliniek.
Ja, reumapatiënten vinden hun medicatievoorschriften en recepten terug via 'Zorgdoc'. U kunt via mijnmaartenskliniek navigeren naar Zorgdoc.
Overige patiënten vinden hun medicijnen, die bij ons bekend zijn, terug onder het kopje 'Medicijnen' in mijnmaartenskliniek.
De app mijnmaartenskliniek
U heeft dankzij de app altijd en overal toegang tot uw medische gegevens. U kunt dus bijvoorbeeld onderweg uw geplande afspraken bekijken.
Via de web-versie van mijnmaartenskliniek vindt u informatie over hoe u de app kunt activeren. De eerste keer dat u inlogt is het belangrijk dat u het DigiD verificatie proces doorloopt.
Hoe u de app kunt downloaden vindt u ook terug in de web-versie van mijnmaartenskliniek. Hier staan QR codes die u kunt scannen om de app te downloaden.
Bekijk deze handleiding met uitleg over het installeren van de mijnmaartenskliniek app
Bekijk deze handleiding met uitleg over het inloggen in de mijnmaartenskliniek app
De functionaliteiten in de app zijn hetzelfde als in de web-versie van het portaal. Ook in de app kunt u dus uw afspraken maken, bestaande afspraken bekijken en heb je toegang tot al uw medische gegevens.
Ja, dit kan. De functionaliteiten in de app zijn gelijk aan de functionaliteiten in de web-versie van mijnmaartenskliniek. U kunt dus ook in de app uw medische gegevens bekijken en beheren.
Nee. Momenteel is het nog niet mogelijk om uw vragen via de app aan uw zorgverleners te stellen. U kunt bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent met al uw zorg gerelateerde vragen.
U ontvangt momenteel nog geen herinnering over uw geplande afspraak.
U ontvangt wel een herinnering na vier en zeven dagen als er een actie voor u klaarstaat in mijnmaartenskliniek, die u nog niet heeft uitgevoerd. Zoals bijvoorbeeld het maken van een nieuwe afspraak.
Als patiënt kunt u erop vertrouwen dat wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens en medische gegevens. En dat deze bij ons in veilige handen zijn. Dit geldt uiteraard ook voor alle applicaties waar wij mee werken. In onze privacyverklaring staat uitgebreid beschreven hoe wij met uw gegevens omgaan.
In de web-versie vind u een beschrijving over hoe u de app kunt downloaden en kunt activeren voor gebruik.
Kijk hier bij de veelgestelde vragen of uw vraag hier tussen staat en wordt beantwoord. Is dit niet het geval, bel dan naar de afdeling waar u onder behandeling bent.
In de app vindt u de mogelijkheid om feedback te geven.
Het e-mailadres dat ingevuld staat bij het verifiëren, is het e-mailadres wat bij ons bekend is. Indien dit aangepast moet worden kunt u telefonisch contact op nemen met de afdeling waar u onder behandeling bent.
De bevestigingsemail kan in uw ongewenste e-mail inbox binnenkomen. Check uw spam of ongewenste e-mail. Ook kan het zijn dat het verificatie proces niet goed verlopen is, probeer dit dan opnieuw.
De e-mail met de code om in te loggen in de app kan in uw ongewenste e-mail of spam zijn binnengekomen. Check dit eerst. Als dit niet het geval is kan het zijn dat het e-mailadres niet goed is bevestigd tijdens de verificatie, het verificatie proces moet dan opnieuw worden doorlopen via de web-versie van mijnmaartenskliniek.
Vragenlijst invullen
Voor sommige vragenlijsten maken wij gebruiken van de Improve app. Om uw vragenlijst via mijnmaartenskliniek in te vullen, zult u eerst de Improve app moeten downloaden op uw telefoon. In deze handleiding leest u hoe u de app download en hoe u via mijnmaartenskliniek deze vragenlijst vervolgens invult.
Voor sommige vragenlijsten maken wij gebruiken van de Improve app. Om uw vragenlijst via mijnmaartenskliniek in te vullen, zult u eerst de Improve app moeten downloaden op uw telefoon. In deze handleiding leest u hoe u de app download en hoe u via mijnmaartenskliniek deze vragenlijst vervolgens invult.
Vanaf 17 juli 2024 kunt u, uw vragenlijsten rechtstreeks invullen via het patiëntenportaal mijnmaartenskliniek (app of browser), zonder gebruik te hoeven maken van de Improve app. Dit maakt het proces van het invullen van de vragenlijsten eenvoudiger. U hoeft namelijk niet langer de aparte Improve app te installeren en een account aan te maken. Daarnaast kunt u nu voortaan de vragenlijst ook via een webbrowser op uw computer invullen en niet alleen via een tablet of smartphone. Voor een uitgebreide beschrijving kunt u hierboven de handleidingen vinden voor het invullen van een vragenlijst vanuit de mijnmaartenskliniek app of webbrowser.
U heeft voor het invullen van vragenlijsten bij de Sint Maartenskliniek geen Improve app meer nodig. Vanaf 17 juli 2024 kunt u uw vragenlijsten rechtstreeks invullen via mijnmaartenskliniek (app of browser), zonder gebruik te hoeven maken van deze app.
Vragenlijsten bewaren uit de Improve app
Wilt u uw eerder ingevulde vragenlijsten bewaren? Download dan eerst de vragenlijsten (PDF-bestanden) vanuit de Improve app en sla deze op. Daarna kunt u de Improve app verwijderen.
Let op: vragenlijsten die vóór 17 juli 2024 verstuurd zijn, moeten nog worden ingevuld via de Improve app. Heeft u geen vragenlijsten voor deze datum? Dan kunt u de app verwijderen.
Veiligheid en privacy
In mijnmaartenskliniek staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen als u patiënt bij ons bent en u gebruikmaakt van DigiD. Een ziekenhuis mag niet zomaar DigiD gebruiken, het moet eerst aan strenge beveiligingsregels voldoen en dat wordt jaarlijks door een onafhankelijke partij gecontroleerd.
Wilt u weten hoe DigiD uw digitale gegevens beschermt? Ga naar de website van DigiD.
U kunt toestemming geven om uw medische gegevens te delen met andere medische instellingen.
Een deel van uw gegevens, namelijk uw medisch dossier, kunt u delen met andere zorgverleners wanneer er een behandelrelatie is.
Ja, vanaf 31-1 kunt u een deel van uw medisch dossier exporteren of printen voor gebruik bij een andere zorgverlener.
Uw gegevens zijn alleen beschikbaar voor andere zorgstellingen wanneer u daar toestemming voor hebt gegeven. Dit kun u doen via mijnmaartenskliniek.
Dit hangt af van wanneer uw zorgverlener deze informatie heeft verwerkt. Uw dossier wordt 'real time' bijgewerkt, met een paar minuten vertrging ten opzichte van het moment dat uw zorgverlener de informatie toevoegt.
Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Of is uw DigiD verlopen? Vraag dan opnieuw uw DigiD aan.
Heeft u een andere vraag over de instellingen van DigiD, de DigiD-app of hoe u DigiD moet aanvragen? Dit regelt u niet via het ziekenhuis maar via DigiD.nl of neem contat op met de DigiD Helpdesk.
Meer informatie over DigiD staat op de website www.digid.nl.
Overige vragen
Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van mijnmaartenskliniek.
Nee, niet via een programma binnen mijnmaartenskliniek. Uiteraard kunt u zelf op zoek naar programma's die dit voor websites kunnen doen.
Uw dossier blijft gewoon bewaard. Ook vanuit het buitenland heeft u gewoon toegang tot mijnmaartenskliniek via de website of via de app. U heeft wel een internetaansluiting nodig.
Ook vanuit het buitenland heeft u gewoon toegang tot uw elektronische patiëntendossier via de website of via de app. U heeft wel een internetaansluiting nodig.
Als het overlijden bekend is, wordt het dossier dichtgezet.
Ja, het medische dossier is van u als patiënt. U bepaalt zelf of u dit wel of niet wilt gebruiken om een medische second opinion aan te vragen.
U kunt uw feedback geven via de website van Chipsoft, de leverancier van het digitale dossier. Aangezien de Sint Maartenskliniek gebruik maakt van ‘standaard content’ zijn veel onderdelen van het dossier standaard. Daarom verwijzen wij u voor feedback naar de leverancier.
Ja, u kunt de inhoud van uw dossier delen met uw werkgever als u dat wilt.
Nee, deze vindt u niet terug in mijnmaartenskliniek. Voor een overzicht van de zorgkosten die u heeft gemaakt, kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar.
mijnmaartenskliniek wordt vernieuwd
We stappen over naar een nieuw portaal, maar veel blijft hetzelfde. U logt in zoals u gewend bent via DigiD op onze website. U kunt nog steeds afspraken maken, uw gegevens wijzigen, en uw medische dossier bekijken.
Wat er wel écht wijzigt: onze app.
Na 31 januari download u een nieuwe app om toegang te krijgen tot mijnmaartenskliniek op uw smartphone of tablet. Wanneer het mogelijk is om deze nieuwe app te downloaden, ontvangt u van ons bericht en de te doorlopen stappen om deze nieuwe app te installeren.
De manier van inloggen blijft hetzelfde. U logt in via dezelfde URL en gebruikt uw DigiD zoals u altijd doet.
U kunt, net zoals nu:
- Afspraken maken, wijzigen en annuleren.
- Uw contactgegevens aanpassen.
- Medische gegevens bekijken, zoals uitslagen en brieven van uw zorgverlener.
- Toestemming geven of aanpassen voor het delen van uw medische gegevens.
- Notificaties ontvangen via e-mail
We houden u op de hoogte via onze webpagina over mijnmaartenskliniek en deze veelgestelde vragen. Zodra er nieuwe functies beschikbaar zijn, laten we het direct weten.
Voor u verandert er niets. U kunt na 31 januari op dezelfde manier gebruikmaken van het portaal. Op 31 januari zijn we wel even uit de lucht. Daarna kunt u weer gebruik maken van het portaal zoals u gewend bent.
Als u vragen heeft over het nieuwe portaal, vindt u op deze veelgestelde vragen pagina meer informatie terug. Komt u er toch niet uit, neem dan contact met ons op zoals boven aan deze pagina staat beschreven.