Mijnmaartenskliniek

Veelgestelde vragen

Wij helpen u graag met uw vraag over mijnmaartenskliniek. Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.

Over mijnmaartenskliniek

Neem bij spoed altijd telefonisch contact op via 024 365 99 11.

Via mijnmaartenskliniek heeft u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. U kunt bijvoorbeeld uw geplande afspraken bekijken, uw uitslagen inzien, uw contactgegevens wijzigen en vragen stellen aan uw zorgteam.

Wij breiden mijnmaartenskliniek de komende jaren steeds verder uit. Zo is het inmiddels mogelijk voor reumatologie patiënten om via mijnmaartenskliniek.nl uw reumamedicatie in te zien en te bestellen. U kunt steeds meer zaken in mijnmaartenskliniek terug vinden en regelen.

Om gebruik te kunnen maken van ons patiëntenportaal moet u patiënt zijn bij de Sint Maartenskliniek.

Wij vinden het belangrijk dat we juiste, actuele contactgegevens van u hebben. Dit zorgt ervoor dat berichten van ons goed aankomen. Daarnaast kunt u ook uw voorkeuren in het contact aangeven. De volgende gegevens kunt u zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • telefoonnummers. U kunt meerdere telefoonnummers aan ons doorgeven.
  • voorkeur voor op welk telefoonnummer u SMS-berichten van ons wilt ontvangen.
  • voorkeur voor hoe u aangesproken wilt worden (bijvoorbeeld met uw meisjesnaam of dubbele achternaam)

Wilt u controleren of uw gegevens nog kloppen? Dit kan als u bent ingelogd op het tabblad 'Persoonsgegevens'. U ziet daar de gegevens die kunnen worden bewerkt. Uw naw-gegevens kunnen wij niet wijzigen, dit kan alleen via de gemeente.

Nee, u bepaalt zelf of u mijnmaartenskliniek wilt gebruiken. Het is niet verplicht. Wel handig.

Toegang tot mijnmaartenskliniek

In mijnmaartenskliniek staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen als u patiënt bij ons bent, en u gebruikmaakt van DigiD.

U heeft volledige toegang tot mijnmaartenskliniek als uw BSN-nummer is gecontroleerd aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs. Dit gebeurt meestal vóór uw eerste afspraak in de Sint Maartenskliniek. Heeft u nog geen volledige toegang, dan kunt u uw legitimatiebewijs bij een volgend bezoek aan één van onze locaties laten controleren bij de receptie bij de hoofdingang.

Hebben wij uw BSN-nummer nog niet gecontroleerd? Dan heeft u beperkte toegang tot mijnmaartenskliniek. U kunt dan uw persoonlijke gegevens en afspraken inzien.

U heeft een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon nodig in combinatie met een werkende internetverbinding om mijnmaartenskliniek.nl te kunnen bekijken.

Daarnaast heeft u een DigiD met sms-controle of de DigiD app nodig en een telefoon om de sms van DigiD te ontvangen of DigiD app te gebruiken.

U heeft een DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Deze kunt u aanvragen via http://www.digid.nl/aanvragen.

De website http://www.digid.nl biedt uitgebreide informatie over het gebruik van DigiD.

Wilt u meer uitleg over DigiD? Op de website van Steffie vindt u stap-voor-stap uitleg over het aanvragen en gebruiken van DigiD, in meerdere talen. U kunt er ook oefenen met inloggen.

Lukt het niet om in te loggen met DigiD? Ga dan naar de website van DigiD voor hulp.

Krijgt u een foutmelding van mijnmaartenskliniek? De gegevens kunnen wegens een technisch probleem tijdelijk niet worden opgehaald. We proberen dit met spoed op te lossen. Probeer het later nog een keer. Blijft deze melding zich voordoen? Neem dan contact op via (024) 365 99 11.

Om in te loggen op mijnmaartenskliniek heeft uw kind een eigen DigiD nodig. 

Als uw kind nog niet over een eigen DigiD beschikt, kunt u deze aanvragen. Dit doet u via https://digid.nl/aanvragen. Houd het burgerservicenummer van uw kind bij de hand. 

Krijgt u de melding 'Er is iets misgegaan bij het ophalen van uw gegevens, probeer het later opnieuw'? De gegevens kunnen wegens een technisch probleem tijdelijk niet worden opgehaald. We proberen dit met spoed op te lossen. Probeer het later nog een keer. Blijft deze melding zich voordoen? Neem dan contact op via 024 365 99 11.

De meest gebruikte browsers worden door mijnmaartenskliniek ondersteund. Oudere versies van Internet Explorer kunnen voor problemen bij het laden van het portaal zorgen.

Ja, de mijnmaartenskliniek is nu te downloaden via de Play Store. De app is vanaf 30 juni ook te downloaden via de App Store op iOS apparaten. 

De inhoud van mijnmaartenskliniek

U kunt in het portaal rechts bovenin bij het belletje zien of u nieuwe meldingen heeft. Als u op het belletje klikt kunt u ook gelijk naar de plek van de melding navigeren. Bijvoorbeeld naar het antwoord op een door u gestelde vraag.

De uitslagen worden besproken tijdens de volgende afspraak met uw behandelaar. 

U kunt de vragen die u heeft gesteld op mijnmaartenskliniek terugvinden. Klik in de menubalk op 'Vragen' en kies voor 'Algemene vragen', als u een algemene vraag heeft gesteld, of klik op 'Medische vragen' als u een medische vraag heeft gesteld. Vervolgens opent u in het overzicht eronder de vraag die u heeft gesteld en bekijkt u daar de reactie die is gegeven. U kunt hier op dit moment geen nieuwe vragen stellen, hiervoor moet u naar ons bellen. 

Telefonische vragen of vragen die per mail zijn verstuurd, zijn nog niet zichtbaar in mijnmaartenskliniek.

De app mijnmaartenskliniek

U heeft dankzij de app altijd en overal toegang tot uw medische gegevens. U kunt dus bijvoorbeeld onderweg uw geplande afspraken bekijken. 

Via de web-versie van mijnmaartenskliniek vindt u informatie over hoe u de app kunt activeren. De eerste keer dat u inlogt is het belangrijk dat u het DigiD verificatie proces doorloopt. 

Hoe u de app kunt downloaden vindt u ook terug in de web-versie van mijnmaartenskliniek. Hier staan QR codes die u kunt scannen om de app te downloaden. 

Bekijk deze handleiding met uitleg over het installeren van de mijnmaartenskliniek app 

Bekijk deze handleiding met uitleg over het inloggen in de mijnmaartenskliniek app

De functionaliteiten in de app zijn hetzelfde als in de web-versie van het portaal. Ook in de app kunt u dus uw afspraken maken, bestaande afspraken bekijken en heb je toegang tot al uw medische gegevens. 

Ja, dit kan. De functionaliteiten in de app zijn gelijk aan de functionaliteiten in de web-versie van mijnmaartenskliniek. U kunt dus ook in de app uw medische gegevens bekijken en beheren.

Nee. Momenteel is het nog niet mogelijk om uw vragen via de app aan uw zorgverleners te stellen. U kunt bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent met al uw zorg gerelateerde vragen. 

U ontvangt momenteel nog geen herinnering over uw geplande afspraak. 

U ontvangt wel een herinnering na vier en zeven dagen als er een actie voor u klaarstaat in mijnmaartenskliniek, die u nog niet heeft uitgevoerd. Zoals bijvoorbeeld het maken van een nieuwe afspraak. 

Als patiënt kunt u erop vertrouwen dat wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens en medische gegevens. En dat deze bij ons in veilige handen zijn. Dit geldt uiteraard ook voor alle applicaties waar wij mee werken. In onze privacyverklaring staat uitgebreid beschreven hoe wij met uw gegevens omgaan. 

In de web-versie vind u een beschrijving over hoe u de app kunt downloaden en kunt activeren voor gebruik. 

Kijk hier bij de veelgestelde vragen of uw vraag hier tussen staat en wordt beantwoord. Is dit niet het geval, bel dan naar de afdeling waar u onder behandeling bent. 

In de app vindt u de mogelijkheid om feedback te geven. 

Het e-mailadres dat ingevuld staat bij het verifiëren, is het e-mailadres wat bij ons bekend is. Indien dit aangepast moet worden kunt u telefonisch contact op nemen met de afdeling waar u onder behandeling bent. 

De bevestigingsemail kan in uw ongewenste e-mail inbox binnenkomen. Check uw spam of ongewenste e-mail. Ook kan het zijn dat het verificatie proces niet goed verlopen is, probeer dit dan opnieuw. 

De mail met de code om in te loggen in de app kan in uw ongewenste e-mail of spam zijn binnengekomen. Check dit eerst. Als dit niet het geval is kan het zijn dat het e-mailadres niet goed is bevestigd tijdens de verificatie, het verificatie proces moet dan opnieuw worden doorlopen via de web-versie van mijnmaartenskliniek. 

Vragenlijst invullen

Voor sommige vragenlijsten maken wij gebruiken van de Improve app. Om uw vragenlijst via mijnmaartenskliniek in te vullen, zult u eerst de Improve app moeten downloaden op uw telefoon. In deze handleiding leest u hoe u de app download en hoe u via mijnmaartenskliniek deze vragenlijst vervolgens invult.

Voor sommige vragenlijsten maken wij gebruiken van de Improve app. Om uw vragenlijst via mijnmaartenskliniek in te vullen, zult u eerst de Improve app moeten downloaden op uw telefoon. In deze handleiding leest u hoe u de app download en hoe u via mijnmaartenskliniek deze vragenlijst vervolgens invult.