Wij helpen u graag met uw vraag over mijnmaartenskliniek. Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.

Over mijnmaartenskliniek

Neem bij spoed altijd telefonisch contact op via 024 365 99 11.

Via mijnmaartenskliniek heeft u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. U kunt bijvoorbeeld uw geplande afspraken bekijken, uw uitslagen inzien, uw contactgegevens wijzigen en vragen stellen aan uw zorgteam.

Wij breiden mijnmaartenskliniek de komende jaren steeds verder uit. Zo is het inmiddels mogelijk voor reumatologie patiënten om via mijnmaartenskliniek.nl uw reumamedicatie in te zien en te bestellen. U kunt steeds meer zaken in mijnmaartenskliniek terug vinden en regelen.

Om gebruik te kunnen maken van ons patiëntenportaal moet u patiënt zijn bij de Sint Maartenskliniek.

Wij vinden het belangrijk dat we juiste, actuele contactgegevens van u hebben. Dit zorgt ervoor dat berichten van ons goed aankomen. Daarnaast kunt u ook uw voorkeuren in het contact aangeven. De volgende gegevens kunt u zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • telefoonnummers. U kunt meerdere telefoonnummers aan ons doorgeven.
  • voorkeur voor op welk telefoonnummer u SMS-berichten van ons wilt ontvangen.
  • voorkeur voor hoe u aangesproken wilt worden (bijvoorbeeld met uw meisjesnaam of dubbele achternaam)

Wilt u controleren of uw gegevens nog kloppen? Dit kan als u bent ingelogd op het tabblad 'Persoonsgegevens'. U ziet daar de gegevens die kunnen worden bewerkt. Uw naw-gegevens kunnen wij niet wijzigen, dit kan alleen via de gemeente.

Nee, u bepaalt zelf of u mijnmaartenskliniek wilt gebruiken. Het is niet verplicht. Wel handig.

Toegang tot mijnmaartenskliniek

In mijnmaartenskliniek staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen als u patiënt bij ons bent, en u gebruikmaakt van DigiD.

U heeft volledige toegang tot mijnmaartenskliniek als uw BSN-nummer is gecontroleerd aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs. Dit gebeurt meestal vóór uw eerste afspraak in de Sint Maartenskliniek. Heeft u nog geen volledige toegang, dan kunt u uw legitimatiebewijs bij een volgend bezoek aan één van onze locaties laten controleren bij de receptie bij de hoofdingang.

Hebben wij uw BSN-nummer nog niet gecontroleerd? Dan heeft u beperkte toegang tot mijnmaartenskliniek. U kunt dan uw persoonlijke gegevens en afspraken inzien.

U heeft een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon nodig in combinatie met een werkende internetverbinding om mijnmaartenskliniek.nl te kunnen bekijken.

Daarnaast heeft u een DigiD met sms-controle of de DigiD app nodig en een telefoon om de sms van DigiD te ontvangen of DigiD app te gebruiken.

U heeft een DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Deze kunt u aanvragen via http://www.digid.nl/aanvragen.

De website http://www.digid.nl biedt uitgebreide informatie over het gebruik van DigiD.

Wilt u meer uitleg over DigiD? Op de website van Steffie vindt u stap-voor-stap uitleg over het aanvragen en gebruiken van DigiD, in meerdere talen. U kunt er ook oefenen met inloggen.

Lukt het niet om in te loggen met DigiD? Ga dan naar de website van DigiD voor hulp.

Krijgt u een foutmelding van mijnmaartenskliniek? De gegevens kunnen wegens een technisch probleem tijdelijk niet worden opgehaald. We proberen dit met spoed op te lossen. Probeer het later nog een keer. Blijft deze melding zich voordoen? Neem dan contact op via (024) 365 99 11.

Om in te loggen op mijnmaartenskliniek heeft uw kind een eigen DigiD nodig. 

Als uw kind nog niet over een eigen DigiD beschikt, kunt u deze aanvragen. Dit doet u via https://digid.nl/aanvragen. Houd het burgerservicenummer van uw kind bij de hand. 

Krijgt u de melding 'Er is iets misgegaan bij het ophalen van uw gegevens, probeer het later opnieuw'? De gegevens kunnen wegens een technisch probleem tijdelijk niet worden opgehaald. We proberen dit met spoed op te lossen. Probeer het later nog een keer. Blijft deze melding zich voordoen? Neem dan contact op via 024 365 99 11.

De meest gebruikte browsers worden door mijnmaartenskliniek ondersteund. Oudere versies van Internet Explorer kunnen voor problemen bij het laden van het portaal zorgen.

Nee, het portaal komt nog beschikbaar als app. Het portaal werkt nu het beste op een computer of tablet. Mocht u de website via een mobiel openen, dan worden sommige schermen niet goed getoond.

De inhoud van mijnmaartenskliniek

U kunt in het portaal rechts bovenin bij het belletje zien of u nieuwe meldingen heeft. Als u op het belletje klikt kunt u ook gelijk naar de plek van de melding navigeren. Bijvoorbeeld naar het antwoord op een door u gestelde vraag.

De uitslagen worden besproken tijdens de volgende afspraak met uw behandelaar. Mocht u nu al vragen willen stellen over een uitslag, dan is het eventueel mogelijk om een medische vraag via mijn maartenskliniek te stellen.

U kunt de vragen die u heeft gesteld op mijnmaartenskliniek terugvinden via de link die u in uw e-mail heeft gehad. Of klik in mijnmaartenskliniek.nl in de menubalk op 'Vragen' en kies voor 'Algemene vragen', als u een algemene vraag heeft gesteld, of klik op 'Medische vragen' als u een medische vraag heeft gesteld. Vervolgens opent u in het overzicht eronder de vraag die u heeft gesteld en bekijkt u daar de reactie die is gegeven.

Telefonische vragen of vragen die per mail zijn verstuurd, zijn nog niet zichtbaar in mijnmaartenskliniek.