Complicaties van eerdere voet/enkel operaties

De kans op een complicatie bij een operatie aan de enkel of voet is gelukkig klein. Toch kan het helaas wel gebeuren. De Sint Maartenskliniek heeft veel ervaring en expertise in huis om deze vaak complexe problemen te behandelen. Wij zien dan ook patiënten uit heel Nederland voor een second opinion (tweede mening).

Voorbeelden van complicaties
Bij complicaties in de voet of enkel kunt u denken aan: een infectie, het niet vastgroeien van twee of meer aan elkaar vastgezette botten of het niet in de juiste stand vastgroeien van twee of meer botten. Ook kunnen er pijnklachten blijven bestaan waarvan de oorzaak niet helemaal duidelijk is. De zogeheten restklachten.

Second opinion
De behandeling van complicaties of restklachten is vaak niet eenvoudig. Omdat wij veel ervaring en deskundigheid op dit gebied hebben, komen patiënten met deze klachten vaak naar ons toe voor een second opinion. Twijfelt uw orthopedisch chirurg in een ander ziekenhuis en/of uzelf over de diagnose of juiste behandeling? Dan kan deze chirurg ons benaderen met het verzoek om een onafhankelijke mening te geven. Ook de huisarts kan u naar de Sint Maartenskliniek verwijzen voor een second opinion.

SMK Icon Doorverwijzing
1.

Doorverwijzing

SMK Icon Vraaggesprek
2.

Vraaggesprek en lichamelijk onderzoek

SMK Icon Bloedonderzoek
Optioneel
3.

Bloedonderzoek

SMK Icon Rontgen
Optioneel
4.

Röntgenonderzoek, MRI- of CT-scan

Uitkomst onderzoek
Er zijn meerdere uitkomsten mogelijk bij een second opinion. De dokter bespreekt die uitgebreid met u en bepaalt samen met u wat de beste vervolgstap is. Dat kan een hersteloperatie (revisie) van uw voet of enkel zijn.