Hieronder vindt u de wachttijden van onze reumatologische behandelingen.

Dit is de gemiddelde wachttijd in kalenderdagen. De wachttijden worden maandelijks bijgewerkt. De wachttijden zijn bij benadering, in werkelijkheid kunnen wachttijden afwijken door bijvoorbeeld:

• Een behandeling die gebonden is aan een specifieke arts
  • Onvoorziene omstandigheden, zoals spoedopnames, ziekte of technische problemen
  • Comorbiditeit bij patiënt (twee of meer ziektebeelden, bijvoorbeeld artrose in combinatie met diabetes)
  • Second opinion

Toegangstijd tot eerste polibezoek

Geactualiseerd op 2 mei 2022

- Standaard Spoed*
Nijmegen 21 dagen 5 dagen
Nijmegen , locatie CWZ 28 dagen 5 dagen
Boxmeer 28 dagen 5 dagen
Woerden 12 dagen 5 dagen
Geldrop 28 dagen n.v.t.
Alphen a/d Rijn 28 dagen 5 dagen

* Spoed, alleen op indicatie van de huisarts. Hierbij is het mogelijk dat u op onze hoofdlocatie in Nijmegen een afspraak krijgt.

Toegangstijd osteoporose - botziekten

Nijmegen
Osteoporose - botziekten 30 dagen

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u contact met uw zorgverzekeraar opnemen om te vragen naar wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller bij een andere zorgaanbieder geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.