Wachttijden reumatologie

Hieronder vindt u de wachttijden van onze reumatologische behandelingen.

Dit is de gemiddelde wachttijd in kalenderdagen. De wachttijden worden maandelijks bijgewerkt. De wachttijden zijn bij benadering, in werkelijkheid kunnen wachttijden afwijken door bijvoorbeeld:

• Een behandeling die gebonden is aan een specifieke arts
  • Onvoorziene omstandigheden, zoals spoedopnames, ziekte of technische problemen
  • Triage van uw verwijsbrief
  • Comorbiditeit bij patiënt (twee of meer ziektebeelden, bijvoorbeeld artrose in combinatie met diabetes)
  • Second opinion

Toegangstijd tot eerste polibezoek

Geactualiseerd op 22 april 2024

- Standaard Spoed*
Nijmegen 7 dagen 5 dagen
Nijmegen , locatie CWZ 56 dagen 5 dagen
Boxmeer 28 dagen 5 dagen
Woerden 15 dagen 5 dagen
Geldrop 70 dagen n.v.t.
Alphen a/d Rijn 43 dagen 5 dagen
Ede 14 dagen 5 dagen
Barneveld 28 dagen 7 dagen
Veenendaal 28 dagen 7 dagen

* Spoed, alleen op indicatie van de huisarts. Hierbij is het mogelijk dat u op onze hoofdlocatie in Nijmegen een afspraak krijgt.

Toegangstijd osteoporose - botziekten

Nijmegen
Osteoporose - botziekten 70 dagen

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u contact met uw zorgverzekeraar opnemen om te vragen naar wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller bij een andere zorgaanbieder geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.