Menu

“Ik ben Niels Ambagtsheer, 22 jaar en ik werk bij het Patiënt Contact Centrum van de Sint Maartenskliniek (CCM). Alle telefoontjes en e-mails van patiënten komen bij mij en mijn collega’s terecht. Wij doen vervolgens ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen.”

Divers werk

“De vragen die we krijgen, zijn enorm verschillend. Van vragen over medicatie en afspraken tot vragen over de hoogte van de drempels in de parkeergarage. Wij spreken en helpen patiënten van alle specialismen binnen de Sint Maartenskliniek. Ik denk dat wij misschien wel de meeste algemene kennis hebben van het hele ziekenhuis. Die diversiteit vind ik het leuke aan dit werk.”

Voldoening

“Wij spreken veel patiënten waarbij er iets in het proces niet goed is gegaan. Dit proberen we dan op te lossen of een alternatief te bieden. Patiënten helpen geeft veel voldoening, daar doe je het voor. Soms lukt het niet om een oplossing te vinden. Ook in die gevallen streven we ernaar dat de patiënt toch met een goed gevoel de telefoon ophangt.”

Veel gebeld

“In het begin van de coronacrisis belden er veel mensen met zorgen over besmettingsgevaar. Ook mensen die een familielid op onze corona-afdeling hadden liggen, namen contact met ons op. Zelf belden we patiënten van de afdeling Orthopedie om hun fysieke afspraak om te zetten naar een telefonische afspraak. Om dit voor elkaar te krijgen zijn we ook in de avonden gaan werken. Voor ons was dit de start om onze werktijden standaard uit te breiden tot 20.00 uur. Nu bellen wij in de avonden patiënten om een afspraak in te plannen.”