Menu

“Mijn naam is Linda Lansdaal en ik ben 35 jaar. Ik werk nu vier jaar bij de Sint Maartenskliniek als marketingadviseur. In mijn werk belicht ik onze bijzondere behandelingen bij complexe zorgvragen en doe ik onder andere onderzoek naar onze ‘markt’ en patiënten. Dat klinkt abstract, maar eigenlijk doe ik vooral onderzoek naar de wensen en behoeften van onze patiënten.”

Binnenstebuiten

“Wat ik mooi vind aan mijn werk is de praktische toepassing. Ik haal mijn resultaten bij de groep die enorm belangrijk is: onze patiënten. Daarmee help ik onze interne afdelingen ook om meer van buiten naar binnen te denken. In plaats van ons af te vragen wat we de patiënten allemaal willen vertellen, draai ik dit om: wat voelen en ervaren patiënten? Wat verwachten ze allemaal van ons? En hoe kunnen we daarop inspelen?”

‘Op reis’ met de patiënt

“Een mooi voorbeeld hiervan is de ‘patient journey’; de patiëntreis. In dit project brengen we in beeld welk pad patiënten doorlopen vanaf verwijzing tot na de behandeling. Tijdens zo’n reis kom je vaste punten tegen: je wordt naar de Sint Maartenskliniek verwezen, komt op een wachtlijst, mag op consult komen, enzovoorts. Hoe beleven patiënten die punten? Daarna bekijken we met de zorgafdeling hoe we die beleving, waar nodig, kunnen verbeteren. Dat vat mijn werk denk ik mooi samen: door onderzoek de beleving van de zorg verbeteren.”